LΔMΔN IMΔN MUDΔ ΔϟYRΔF

ϟT0RY M0RY MR. ΔMIR ΔϟYRΔF

JΔDIKΔN KEHIDUPΔN ϟEPERTI MΔGNET


Assalamulaikum,

Salam 1 Malaysia!!
Apa Khabar ?
What's News?
كيف حالك؟
คุณเป็นอย่างไร                                                               (JAWAB YANG MANA FAHAM) ^^"

Magnet?
Apa 2 Magnet korunk taw ka?==?? okeng! mai nak bagi taw...

   Magnet dapat menarik benda lain. Beberapa benda bahkan tertarik lebih kuat dari yang lain, yaitu bahan logam. Namun tidak semua logam mempunyai daya tarik yang sama terhadap magnet.                                                       Dari Wikipedia bahasa Indonesia, ensiklopedia bebas


(GOOGLING AJEWR!!)


   Hidup kita ini seperti magnet(Seolah-olah). Kitalaa yang akn menjadi magnet & kitalaaaa menentukan diri kita untuk menjadi magnet yang kuat atau lemah. Tengok la benda  apa yang kita tarik. Kalau Magnet Nak p tarik kayu?? Melekat ka...

   Kat dalam kehidupan ini, ada macam-macam tarikan dan seruan, kat mana laa selalunya diri dan hati kita tertarik @ ditarik?

   Conth senang, antara panggilan Allah dengan hal-hal berkenaan dengan dunia yg tidak menjadi keutamaan  mcam chating, kalau hangpa tengah chating kan.. tetiba dengar azan, apa hangpa duk kata dalam hati? mesti lagu nie kan? " erh2x azan...!! urmmmm... x pala jap g la aku p solat" betoi dak? hahahaha ^^!! (gelak jahat)
yang mana diri angpa tertarik@ ditarik??

Adakah kita bergerak ke arah kutub keimanan, mencari keredhaan Allah dengan segera memenuhi panggilan serta seruan-Nya?
atau hati kita lebih tertarik dengan keindahan dunia?

Mai Tengok Hypothesis yang MR 23 buat:
 Semakin dekat hati kita kepada Allah, semakin kuat daya kemagnetan kita kepada-Nya.   Semakin jauh kita daripada Allah, maka semakin lemah kemagnetan diri kita kepada-Nya.


MACAM MANA NAK JADI KUAT MACAM MEGNET???

    Cara yang paling mudah menjadi magnet yang kuat adalah kita bergerak menuju keredhaan Allah. Mencintai Allah dan Rasul menguatkan diri dan hati kita. Namun, bukan hanya cinta dengan kata-kata saja tetai dibuktikan dengan amalan kita yang kita tunjukkan pada Allah dan Rasul.   Insya Allah, kita akan menjadi magnet yang kuat dan berguna. Moga kita jauh dari menjadi magnet yang lemah, yang mudah ditarik oleh kutub hubbuddunya (kecintaan kepada dunia).


"Dengan Dia menundukkan malam dan siang, matahari dan bulan untukmu, dan bintang-bintang dikendalikan dengan perintah-Nya. Sungguh, pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi orang yang mengerti." 
(An-Nahl; 16:12)



"Wahai orang-orang yang beriman! Penuhilah seruan Allah dan Rasul, apabila Dia menyerukanmu kepada sesuatu yang memberi kehidupan kepadamu, dan ketahuilah bahawa sesungguhnya Allah membatasi antara manusia dan hatinya dan sesungguhnya kepada-Nya kamu dikumpulkan." 

(An-Anfal; 8:24)



 Uke itu ja yang ingin Amer Asyraf sampaikan kepada semua dan Diri Amer sendiri.. Maaf klau ada terkasar bahasa dalam entri nie ye... 
Rujukkan Dari 
1.Wikipedia bahasa Indonesia, ensiklopedia bebas
2. Ayat Tunggang terbalik sendiri ^^!! MR23

No comments: